DAg 6, Andenne - Namen - Reisverslag uit America, Nederland van Marcel Diggelen - WaarBenJij.nu DAg 6, Andenne - Namen - Reisverslag uit America, Nederland van Marcel Diggelen - WaarBenJij.nu

DAg 6, Andenne - Namen

Door: Marcel van Diggelen

Blijf op de hoogte en volg Marcel

18 Mei 2017 | Nederland, America

Dag 6 is een zondag, de dag des Heeren. Eigenlijk een dag waarop je moet rusten om de dag erna weer in het zweet van je aanschijn de kost te verdienen :-)
Hoewel we op een tocht zijn met een religieuze oorsprong trekken we ons van bovenstaande overwegingen weinig aan en na een lekker ontbijt lopen we weer aan, onderweg naar Namen. De twee dames lopen met ons mee, zo hebben we ook eens wat andere praat.
Het eerste stuk is weer langs de Maas, maar al snel buigen we af, de heuvels in. Na een kleine 2 uur komen we bij diverse wegafzettingen. We mogen er echt niet door, het zou gevaarlijk zijn, er komen race auto's aan enzovoorts.
Dus blijven we maar "even" wachten, eten wat en doden de tijd door wat te kletsen met een paar locals die hier staan om naar de rally te kijken. Het wordt ook steeds warmer, zodat de pijpen van de afritsbroeken er af kunnen.
Welke rally? Da's een goeie. Het enige dat ik weet is dat ze in Namen begonnen zijn. Maar het wachten duurt ons uiteindelijk wat te lang en we willen het risico wel nemen.
We gaan onder de afzetting door en lopen een paar 100 meter. Daar worden we weer tegen gehouden, nu is het volledig terecht! We staan nog amper aan de kant of het eerste race monster komt eraan scheuren. We schrikken ons kapot van het geweld van die auto, en van alle andere auto's die nog voorbij komen. Een filmpje staat als het goed is bij de foto's.
Natuurlijk komt oom agent ook nog even langs om te zeggen dat we niet goed staan en verder weg moeten. Volgens ons stonden we eerst veiliger, maar goed, we doen toch maar wat ie zegt. De gendarmerie in België schijnt niet de makkelijkste te zijn.
Na anderhalf uur is de race voorbij en mogen we verder. We lopen door diverse kleine gehuchten, komen (weer) langs schitterende koolzaadvelden tot we weer bij de Maas uit komen.
Die volgen we tot we in Namen zijn.
In Namen gaan we naar de jeugdherberg. Hier kunnen we eten, douchen en slapen.
We ontmoeten Zehra en Frank. Zehra is een Rotterdamse die in juli hoopt in SdC te zijn. Frank is een ervaren wandelaar, ondernemer, die er geregeld tussen uit gaat om bij te tanken. Zo is ie al eerder naar SdC gelopen, dit jaar wil hij naar Rome.
In de herberg hebben ze een biertje dat ik nog nooit ergens ben tegen gekomen, duur maar wel verrekte lekker. Houpe, L'échasse, gebrouwen door een medewerker van de jeugdherberg.
We slapen er prima op!

• 18 Mei 2017 - 11:04

Reggy Berg:

Hey Marcel,

goed bezig jongen! Hoeveel km lopen jullie ongeveer dagelijks? Wat wordt de eindbestemming en hoe lang
    blijf je nog weg?
    Hoor het wel.
    Succes, sterkte en de groeten aan je mede wandelaars.

Grt
    Reggy