Compostela dag 2 en 3, Rocroi naar Aubigny - Reisverslag uit Aubigny-les-Pothées, Frankrijk van Marcel Diggelen - WaarBenJij.nu Compostela dag 2 en 3, Rocroi naar Aubigny - Reisverslag uit Aubigny-les-Pothées, Frankrijk van Marcel Diggelen - WaarBenJij.nu

Compostela dag 2 en 3, Rocroi naar Aubigny

Blijf op de hoogte en volg Marcel

29 Juni 2017 | Frankrijk, Aubigny-les-Pothées

Dit keer maar twee dagen in 1 verslag. De woensdag valt niet zoveel over te vertellen, behalve dat het de hele dag deed zeiken, en niet zo zuinig ook. En dan kun je een poncho aan hebben en in de bossen lopen voor een paar uur, je wordt zeik en zeik nat.
Rond 14.00 uur werd het wat droog, maar toen had ik het ook wel gehad. En voor de eerste keer sinds 1976 ben ik weer gaan liften. Het zal mijn charmante uiterlijk wel geweest zijn (zie de foto's), maar ik werd snel mee genomen en keurig in Rocroi afgezet. De jongeman die me meenam werkte bij een of ander nucleair bedrijf, dus wie weet gloei ik nog wat na.
Eerst mijn onderdak geregeld, super mooie refugio die ik helemaal voor mezelf had. Daarna Rocroi bekeken. Mooi stadje, beetje als Bourtange of Naarden. Maar door de week blijkbaar geen zak te doen, zelfs de aanbevolen pizzeria was dicht. Och, wat zou het, dan doen we het maar (weer) met stokbrood en (Hollandse) kaas.
Lekker geslapen, onderweg wat ontbeten, en verder maar weer.
Eerst naar Sévigny la forêt, kan me er weinig van herinneren, behalve dat het kilometers lopen was dwars door de bossen. Wel mooi hoor, en heeeeeeeel rustig. Tot je de houthakkers
tegenkomt die hout aan het oogsten zijn.
Verder naar Chilly, ook al zoiets van 4 huizen en wat boerderijen. In ieder geval geen plek om eens rustig te gaan zitten met een bakkie koffie.
Na Chilly verloop ik me. Alweer. Of nee, ik volg het gidsje, wat niet echt duidelijk is. Ik loop een kleine 5 km langs een route National, en dat is niet leuk. Amper ruimte in de berm, en als die bakbeesten van vrachrwagens langs komen wil je zo ver mogelijk de berm in.
Ik vind het dorpje dat ik zoek en word nu door Jacob zelf de verkeerde kant op gestuurd. Gelukkig weet Google beter!
En dan ben ik in Aubigny-les-Pothées, waar mijn slaapplek vanavond is. Ik word zeer hartelijk ontvangen door Bertrand, hij spreekt alleen Frans maar we begrijpen elkaar toch wel.
Zijn vrouw kookt voor me, uitzonderlijk, Fransen zijn gewend 's middags warm te eten. Het smaakt evengoed voortreffelijk!
Voor toekomstige pelgrims: rue Bois du loup 2.

  • 01 Juli 2017 - 07:04

    John Kersten:

    Leuk om weer eens te zien / lezen waar je nu weer uithangt.
    Misschien is het ook een hele mooie uitdaging om de hele weg naa r Compostela te liften,dan ontmoet je veel mensen ieder met een eigen verhaal...Ferry intresting...
    We zullen op de kermis nog wel een keer met de buurtjes op je proosten.
    Wat en hoe je erkomt heel veel succes en vooral plezier, en we lezen het graag.
    Groetjes vanuit nr. 8

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Aubigny-les-Pothées

Marcel

Actief sinds 13 Juni 2016
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 13088

Voorgaande reizen:

13 Juni 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

13 Juni 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: