Dag 4, Saint Severin - Huy - Reisverslag uit America, Nederland van Marcel Diggelen - WaarBenJij.nu Dag 4, Saint Severin - Huy - Reisverslag uit America, Nederland van Marcel Diggelen - WaarBenJij.nu

Dag 4, Saint Severin - Huy

Door: Marcel van Diggelen

Blijf op de hoogte en volg Marcel

17 Mei 2017 | Nederland, America

Kerkovernachting, nog steeds vind ik het een fenomeen. Een organisatie die vrijwel belangeloos haar deuren open zet voor volstrekte vreemdelingen, die onderdak en eten biedt. Ik hoop dat het lang kan blijven bestaan.
's Morgens nog even een kijkje in de kerk genomen, mooi maar niet heel bijzonder. En verder gaan we maar weer, onderweg naar Huy. Huy, waar ik 41 jaar geleden voor het laatst geweest ben en waar me dus niet zo heel veel meer van bij staat. O ja, de muur van Huy of Hoei zoals ze in NL zeggen, waar de wielrenners tegen op moeten in verschillende klassiekers.
We lopen weer door de velden, weer koolzaad, verder is deze dag niet zo heel bijzonder, tot we Huy naderen. In de verte zien we de schoorstenen van de kerncentrale van Tihange en onderweg komen we allerlei uitingen van protest tegen deze centrale tegen. Ik meen dat ze ook in NL niet gelukkig zijn met deze (oude) centrale zo vlak bij Maastricht, mede omdat er nogal wat storingen zijn en dat ding zijn water loost op de Maas.
Dus als we in Venlo licht gaan geven weten we wat er aan de hand is.
Als we in Huy zijn merken we pas goed dat we al een paar dagen op een plateau aan het wandelen zijn. De Camino voert ons namelijk naar de muur van Huy, die we gelukkig af mogen dalen. We komen ook wat fietsers tegen die de andere kant op moeten en dat gaat echt wel wat moeilijker.

In Huy gaan we naar de plaatselijke VVV die ons adviseert om naar hotel du Post te gaan, dat zou qua prijs niet veel schelen met een b en b en bovendien veel dichterbij zijn. En dat klopt, het is maar een paar 100 meter en het hotel heeft zelfs een aparte kamer voor pelgrims! Met ontbijt, dat overigens niet zo veel voorstelt.

Vandaag is Yvonne haar verjaardag en ze trakteert me op een etentje in een leuk restaurantje. En ik trakteer haar op bonbons van Leonidas!
Met een volle buik gaan we terug naar hotel Post, hier wacht Yvonne nog een verrassing. Iemand heeft achterhaald dat ze hier vanavond slaapt en heeft haar een verjaardag mailtje gestuurd. Wat lief en attent!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marcel

Actief sinds 13 Juni 2016
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 13078

Voorgaande reizen:

13 Juni 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

13 Juni 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: