Camino, voorbereidingen 4 - Reisverslag uit America, Nederland van Marcel Diggelen - WaarBenJij.nu Camino, voorbereidingen 4 - Reisverslag uit America, Nederland van Marcel Diggelen - WaarBenJij.nu

Camino, voorbereidingen 4

Door: Marcel van Diggelen

Blijf op de hoogte en volg Marcel

21 Juni 2016 | Nederland, America

De afgelopen week heb ik de laatste dingen gekocht waarvan ik meen dat ik ze nodig ga hebben. Of dat zo ook is ga ik nog zien. In de eerste plaats een afritsbroek, in het Nederlandse klimaat een absolute must, toch? Nee, hier niet, maar in Frankrijk en Spanje waarschijnlijk wel, daar kan het gruwelijk warm zijn, maar op de hoogvlakte (Meseta) van Noord-Spanje en in de Pyreneeën kan het ook weer aardig fris zijn, zeker in de periode waarin wij van plan zijn om te gaan lopen. En een poncho, met uitbouw voor de rugzak. Het is nog een hele kunst om dat ding fatsoenlijk aan te krijgen.
Dan wordt het zondag, de dag die we uitgekozen hebben om een eerste langere tocht te gaan maken. Langer? Ligt eraan tegen wie je het zegt.
We zijn van plan om vanaf station Venray (Oostrum voor de kenners) naar America te lopen. Hemelsbreed een kleine 12 km. Maar wij kiezen ervoor om de toeristische route te lopen, via Oirlo, Castenray en veld Oostenrijk naar Horst, naar Liesbeth, en daar een bakkie koffie te doen.
Daarna lopen we door tuinbouwgebied de Reindonk naar America. Uiteraard weer koffie, ik heb gebak geregeld en na een korte pauze pakken we ons weer op om de puntjes op de i te zetten en nog een kleine 6 km te lopen door de Schaijkse bossen.
Aan het einde van de middag hebben we tussen de 21 en 22 km gelopen, voor een schele zondagmiddag niet verkeerd lijkt mij zo.

The day after moet je altijd maar afwachten hoe het lijf zich gehouden heeft. Dat van Yvonne was wat stijf, dat van mij ook, maar ik had / heb ook een flinke blaar onder op mijn hak. Pleister erop en goed intapen volgens de fysio, en dat advies volg ik morgen (woensdag dus) maar op.

Komende woensdag, donderdag en vrijdag zijn de echte testcase dagen. We proberen (hondjeswerk, ik weet het) van Nijmegen naar Venlo te lopen, ook weer met volle bepakking. Gaat dat goed dan denk ik dat we de Camino aan kunnen, al weet je nooit wat je nog allemaal weer tegen komt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marcel

Actief sinds 13 Juni 2016
Verslag gelezen: 542
Totaal aantal bezoekers 13074

Voorgaande reizen:

13 Juni 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

13 Juni 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: