Camino, Maastricht - Franse grens - Reisverslag uit America, Nederland van Marcel Diggelen - WaarBenJij.nu Camino, Maastricht - Franse grens - Reisverslag uit America, Nederland van Marcel Diggelen - WaarBenJij.nu

Camino, Maastricht - Franse grens

Door: Marcel van Diggelen

Blijf op de hoogte en volg Marcel

17 Mei 2017 | Nederland, America

Dag 2 Visé - Esneux

Na een goeie nachtrust en een ontbijt van wat we bij ons hebben gaan we weer op pad. Eerst is het nog redelijk vlak (en druk!), maar na wat boodschappen te hebben gedaan wordt het plotseling heel steil, zo steil dat het echt moeite kost om boven te komen, het zweet staat me op de rug. Dan denk je dat je getraind bent :-)

Yvonne heeft een route bepaald op basis van Google, dat betekent dat we de Camino plaatjes voorlopig niet meer zullen zien, want we lopen door de heuvels naast Luik om maar niet door Luik te hoeven lopen. Dat betekent wel een omweg, maar die is de moeite meer dan waard. Toch dalen wel af, we moeten de Maas over. En dan is het dwars door de stad, die niet echt mooi is. En dat is een understatement.

Na wat gevaarlijke strapatsen op redelijk drukke wegen en een valpartij van ondergetekende (gelukkig kwam er geen auto aan) komen we in weer een ander voorstadje van Luik, bijna net zo troosteloos als de rest. Gelukkig ligt de bebouwing bijna achter ons en krijgen we wat meer rust. Schijn bedriegt, voor we het in de gaten hebben lopen we over een redelijk drukke weg, zonder voetpad, met naast ons het spoor en daar weer naast een klein riviertje, de Ourthe.
Dan zijn we het zat, steken het spoor over en komen op een pad langs de Ourthe. Dit kunnen we gelukkig lang volgen, we hoeven alleen maar aan de kant voor fietsers die deze route ook kennen.

Voor deze avond hebben we wel een overnachting gereserveerd, bij een hele mooie b en b in Esneux. Ik heb beloofd de naam te noemen: b&b pré en bulles in Esneux (Sprimont).
We komen hier aan en worden heel gastvrij ontvangen door de eigenares, die ook nog een mondje Nederlands spreekt. Ze brengt ons naar de kamer, waar we even kunnen uitrusten, douchen enz.
Daarna gaan we naar beneden waar de eigenaar (geen NL) voor ons spaghetti aan het koken is. Lekker gegeten en op tijd naar bed voor de volgende zware dag.