Compostela, dag 4, Aubigny-le-Pothée - Lalobbe - Reisverslag uit Lalobbe, Frankrijk van Marcel Diggelen - WaarBenJij.nu Compostela, dag 4, Aubigny-le-Pothée - Lalobbe - Reisverslag uit Lalobbe, Frankrijk van Marcel Diggelen - WaarBenJij.nu

Compostela, dag 4, Aubigny-le-Pothée - Lalobbe

Door: Marcel van Diggelen

Blijf op de hoogte en volg Marcel

30 Juni 2017 | Frankrijk, Lalobbe

Dag 4 van mijn Camino.
Ik loop van Aubigny-le-Pothée naar Lalobbe, allebei kleine dorpjes in de schitterende Champagnestreek. Schitterend? Ja absoluut. Bossen, heuvels, velden, kleine beekjes, van alles en nog wat, redelijk ongerept. Weinig of zelfs geen industrie om de boel te verpesten en daardoor heel mooi om doorheen te lopen. Maar ook zwaar. Tijdens de regendag op woensdag, Olly naar Rocroi, heb ik een paar forse blaren opgelopen aan mijn rechtervoet, de nagel van mijn rechtse kleine teen begint zwart te worden en ik vraag me dus af of en zo ja hoe lang ik hiermee door kan en wil lopen.
Gek toch, toen ik herstartte was ik vooral bang voor mijn rug, maar die houdt het prima. En ook onderdak vinden is tot nu toe geen probleem geweest. En nu dan mijn voeten. Om het allemaal niet te veel op de spits te drijven heb ik besloten om de afstanden wat te beperken, geen 25 tot 30 km per dag maar max 15. Misschien dat de boel dan kan herstellen.

Mijn gastheer van afgelopen nacht heeft bij het ontbijt telefonisch mijn verblijf voor vannacht voor me geregeld, bij een Nederlands stel dat al 24 jaar hier woont en voor de buren de gite beheert. In Lalobbe dus. Mijn gastheer an vandaag, de Nederlander dus, blijkt een oud marinman te zijn die nog op schepen van de Kortenaer klasse heeft gevaren. Vorig jaar was ie nog mee geweest op de Friesland, een opv, net als de Zeeland waar Tom op vaart.

Vanavond ga ik in Lalobbe ook wat eten, want het dorp is wel een restaurant rijk, met wifi!!!!
De gite is een oud pand, beetje ouderwets ingericht, veel donker hout, maar alles wat er moet zijn is aanwezig, bed, douche, keukentje en een geweldige moestuin.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marcel

Actief sinds 13 Juni 2016
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 13079

Voorgaande reizen:

13 Juni 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

13 Juni 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: