Compostela: Givet - Oilly sur Viroin - Reisverslag uit Viroinval, België van Marcel Diggelen - WaarBenJij.nu Compostela: Givet - Oilly sur Viroin - Reisverslag uit Viroinval, België van Marcel Diggelen - WaarBenJij.nu

Compostela: Givet - Oilly sur Viroin

Door: Marcel van Diggelen

Blijf op de hoogte en volg Marcel

27 Juni 2017 | België, Viroinval

Zo, daar ben ik weer! Na zeven weken andere dingen gedaan te hebben - lees excuses zoeken om niet te hoeven gaan - gisteren vertrokken naar Givet om mijn Compostela weer op te pakken.
Na een reis van bijna zes uur (auto, trein, trein, bus, trein, trein, bus) aangekomen in Givet in de refugio van de lokale kerk. Ik was de enige, soms heeft dat voordelen, kun je lekker doorslapem. Maar het blijft een shabby plek om te verblijven. Schimmel dik op de muren van de douche, stofnesten en draden wasr je maar kunt kijken en gewoon vies! Dat een man dat moet zeggen .....
Anyway, 9 uur achter elkaar geslapen, dat lukt me zelfs thuis niet.
Ik zal het wel nidig gehad hebben.
Vanmorgen begon het weer voor het echie. 8 uur eruit, toch maar even gedouched, inpakken en wegwezen. Eerst naar de supermarkt, stokbrood, kaas en water moest ik hebben voor onderweg. En dan op pad, onderweg maar wat eten.
Een heel stuk langs de Maas lopen, dat ging perfect. Geen navigatie nodig, alleen Nike run app die me Informeert als ik weer een mijl heb afgelegd. Daarna een stuk van de Maas weg, het dal van de Viroin in. In Hierges klopt mijn navigatie niet, ik vraag de weg en word de verkeerde kant op gestuurd. Dus loop ik een rondje langs Hierges en zie tot mijn grote verrassing plotseling Camino schelpjes! Yes!!!! Sint Jakob is met mij.....
In Mazé loop ik de vvv binnen, toch eens kijken of ik wel goed loop. De jongeman stuurt me naar de kerk, waar de schelpjes mij letterlijk het bos in sturen, langs de Viroin. Een hele mooie route.
Tenslotte kom ik aan in Oilly sur Viroin, waar ik na enig zoekem bij Caroline Asseloos arriveer. Ik ben op haar attent gemaakt in de FB groep van de Camino. Zij ontvangt me heel warm, drankje, hapje, en biedt aan voor me te koken. Graag dus!
Morgen verder, naar Rocroi. Zelfde afstand, 22-25 km, lekker om een beetje in te slingeren.

  • 27 Juni 2017 - 18:51

    Jos Buskens:

    Je moet er nog even inkomen merk ik maar dat heet geen "omslingeren" Marcel want dat hoort. In een andere sport, maar waar het hart vol van is ....
    Benen goed, voeten goed en tussen de oren goed? Gaan dan met die banaan!

  • 27 Juni 2017 - 18:56

    Jos Buskens:

    Herstel: inslingeren

  • 29 Juni 2017 - 18:52

    Reggy Berg:

    Hey Bikkel,

    Hoe gaat ie? Nog vol te houden? Wat heb je de afgelopen dagen gelopen en waar zit je momenteel?

    Groet,
    Reggy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marcel

Actief sinds 13 Juni 2016
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 13070

Voorgaande reizen:

13 Juni 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

13 Juni 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: